Om mig

Mitt foto
Jag, Christina Berggren och min make Hans har drömt om att göra en längre segling i många år. Hittills har vi seglat Östersjön kors och tvärs från norr till söder. Alla seglingar utom en har skett på sommarsemesterveckor. Den sista seglingen, 2016, tog tre månader. Vi gick norrut upp till Töre i Norrbotten. Rundade bojen där och seglade sedan finska sidan söderut från Valsörarna och Wasa, via Åland och hem. En magisk sommar. Under många år har vi åkt till OSK, oceanseglarklubben, i Stockholm. Lyssnat på spännande och lärorika föredrag från de som redan varit ute eller fortfarande är ute på sina seglatser. Säkerhet, teknik, sjukvård ombord, har varit givande ämnen. Även diskutioner om relationer ombord. Vi var med och startade en lokal förening till OSK, i Västerås. OSK Mälardalen fortsatte i samma anda. Intresset för långsegling var stort. Efter 6 år måste vi lägga ner. Vi behövde tid att förbereda och planera för vår egen segling.

2021-11-17

Onsdag 17/11 2021Anländer till Las Palmas

Påväg till Las Palmas. Vi ser Tejde på Teneriffa när vi närmar oss Gran Canaria.























Hans o Kjell möter Brita och mig på flygplatsen. Ljuset var bländande och värmen slog emot oss när vi kom ut i det fria. Kändes härligt att komma hit och få krama om Hans igen. Väl framme vid båten fick vi hjälp att lyfta på min extremt tunga resväska. Hans hade städat och det var så fint ”hemma”. Det dröjde inte länge innan det var kaos när mina väskor öppnades och innehållet fyllde hela salongen.  
Vi gick över till Britta och Kjell och firade med cava, innan vi gick ut och åt på Marea Baja, en restaurang nere vid hamnen. Kyparen talar ren svenska. Han har aldrig varit i Sverige, men under Simon Spies tid fick de lektioner i språket. Han har underhållit det mycket bra. När kvällen kom hann jag inte ta av mig glasögonen innan jag somnade. De satt kvar på näsan när jag vaknade nästa morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndag 21/11 ARC starten

Ska försöka ge några ögonblicksbilder från ARC starten idag. Första start gick 12:30, sedan med 15 minuters mellanrum, i tre omgångar.   Av ...