Om mig

Mitt foto
Jag, Christina Berggren och min make Hans har drömt om att göra en längre segling i många år. Hittills har vi seglat Östersjön kors och tvärs från norr till söder. Alla seglingar utom en har skett på sommarsemesterveckor. Den sista seglingen, 2016, tog tre månader. Vi gick norrut upp till Töre i Norrbotten. Rundade bojen där och seglade sedan finska sidan söderut från Valsörarna och Wasa, via Åland och hem. En magisk sommar. Under många år har vi åkt till OSK, oceanseglarklubben, i Stockholm. Lyssnat på spännande och lärorika föredrag från de som redan varit ute eller fortfarande är ute på sina seglatser. Säkerhet, teknik, sjukvård ombord, har varit givande ämnen. Även diskutioner om relationer ombord. Vi var med och startade en lokal förening till OSK, i Västerås. OSK Mälardalen fortsatte i samma anda. Intresset för långsegling var stort. Efter 6 år måste vi lägga ner. Vi behövde tid att förbereda och planera för vår egen segling.

2020-01-21

21/1 2020 Tillbaka till Lajka i Las Palmas.


Klockan 13:15  har vi vinkat till Kurt som har skjutsat ner oss med vårt handbagage till busstationen. i Västerås. Vi är påväg till Arlanda för att flyga hem till Lajka. 




Flygresan gick bra. Det var 16 grader. när vi  landade. Vi hade tur att hinna med bussen som gick strax efter att vi landat i Las Palmas. Lajka låg där hon skulle och det var så fint att vara framme. Vi plockade upp delar av packningen och gjorde i ordning bäddarna. Resten fick vänta.
Jag fick ta på mig en extra filt då det kändes kallt, 17 grader inne i salongen . Det var ovant att höra alla nya men ändå bekanta ljud och känna hur båten sakta rörde lite på sig. Sådant lade jag inte märke till innan jag reste hem. Snart ingår det i den normala rytmen.

Det känns så härligt att vara tillbaka. Jag längtar efter att få se och uppleva nya äventyr. Hans får guida mig på platser som han har besökt när jag var hemma. 

Lite blandade känslor har jag trots allt. Det var svårt att lämna de nära och kära hemma denna gång men nu vet jag att jag är hemma till  våren igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndag 21/11 ARC starten

Ska försöka ge några ögonblicksbilder från ARC starten idag. Första start gick 12:30, sedan med 15 minuters mellanrum, i tre omgångar.   Av ...